drijven en wachten - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Hilbren Gier - WaarBenJij.nu drijven en wachten - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Hilbren Gier - WaarBenJij.nu

drijven en wachten

Door: Hilbren

Blijf op de hoogte en volg Hilbren

29 December 2009 | Turkije, Ankara

Misschien hadden sommigen het al via de AIS gezien, maar we hebben gister en vannacht liggen drijven, en nu varen we weer, alleen de verkeerde kant op. In Turkije hadden we orders gekregen om richting Gibraltar te varen. 15 januari konden we inSeville, Spanje terecht voor lading, en tot die tijd zou het waarschijnlijk ankeren voor de Spaanse kust worden. Gisterochtend werd de kapitein gebeld door kantoor met de orders om te stoppen, en te wachten op nadere orders. Er zou misschien een reisjeTrieste-Antwerpen bijkomen. Aangezien we tot 15 januari toch niets hadden, en Antwerpen toch aangedaan gaat worden zou dit mooi uitkomen. Het was alleen nog niet zeker of deze reis doorging. Aangezien varen richting Gibraltar betekent dat we alleenmaar verder weg zouden gaan van Trieste hebben we liggen drijven tot vanochtend. We dreven met een knoop of 2/3 richting een ondiepte wat natuurlijk niet de bedoeling is. Vanochtend 11 uur zijn we dus weer gaan varen. De kapitein had te horen gekregendat we vandaag verder bericht zouden krijgen, maar dit was er om 1400 nog niet dus heeft hij zelf maar gebeld. Kantoor had de mededeling dat er nog steeds niets bekend was. Er zou zelfs sprake van kunnen zijn dat Trieste niet doorgaat maar dat er eenreisje Israel - Hamburg bijkomt. Maw, het is allemaal nog erg onduidelijk. Inmiddels varen we nu richting de oostkust van Sicilie waar we morgenochtend of weer gaan drijven of ankeren of een rondje varen, en vervolgens gaan wachten tot er meer bekendis. Ze zeggen wel eens dat er niets zo veranderlijk is als een vrouw of het weer, bij Jumbo kunnen ze er ook wat van. Het is nu dus nog onduidelijker wanneer ik naar huis ga/kan. Zodra we meer weten laat ik het wel weten. Ik hoop dat dit voor oud&nieuwis, en anders een goede jaarwisseling. Hier aan boord hebben we geen pyrotechnics (noodvuurwerk) meer die verlopen zijn dus het word een oud en nieuw zonder vuurwerk. Groeten, Hilbren