Lossen in Antwerpen en daarna.... - Reisverslag uit Antwerpen, België van Hilbren Gier - WaarBenJij.nu Lossen in Antwerpen en daarna.... - Reisverslag uit Antwerpen, België van Hilbren Gier - WaarBenJij.nu

Lossen in Antwerpen en daarna....

Door: Hilbren

Blijf op de hoogte en volg Hilbren

11 November 2009 | België, Antwerpen

Hallo,
Inmiddels liggen we alweer bijna 3,5 dag in Antwerpen, en gaan we bijna weer vertrekken. Morgenochtend om 0900h zullen we vertrekken naar Italie. Tot gister wisten we nog niet wat we zouden gaan doen, maar nu zijn de plannen dus bekend. Zoals het er nu uitziet zullen we leeg naar Italie varen om daar te gaan laden. Vervolgens gaan we naar Tunesie en Turkijke om vervolgens naar Rotterdam te gaan. Hierna is nog niets bekend. Het lossen hier in Antwerpen ging heel vlot. Het lossen werd gedaan door twee walkranen die sneller kunnen werken dan onze eigen kranen. We hadden een goede ploeg stuwadoors, dus maandag met de lunch was het dek leeg, en dinsdag het tussen en onderruim. Vandaag hebben we wat geklust. Aan dek zijn de kranen gesmeert en alle plaatjes van dek afgebrand die erop gelast waren om de lading te zeevasten. Ik heb vanochtend samen met de nieuwe tweede machinist de filters gewisselt van hetautomatische smeeroliefilter. Dit filter bestaat uit 6 filters. Tijdens het bedrijf maakt hij zelf dmv lucht een keer in de zoveel tijd een filter schoon. Toch blijft er altijd vuil achter. De filters hebben we vandaag gewisselt. De oude filters hebbenwe in bakken gedaan, en deze maken we op zee dan schoon om ze vervolgens in de store te leggen. Als er dan een volgende keer weer nieuwe filters in moeten kunnen ze deze zo pakken en hoeven ze niet eerst schoongemaakt te worden voordat ze terug kunnen.Verder niet veel nieuws.
Groetjes Hilbren

• 11 November 2009 - 20:49

Harry:

Het is wat anders geworden dan de plannen eerst waren. Maar je weet nu je reis weer voor de komende weken. Succes verder.

• 12 November 2009 - 10:38

Dieke:

Hoi Hilbren,

Bedankt voor je smsje gister! Uiteten was lekker en heb leuke dingen gehad..;-)Van papa en mama en heeeeeeeeeeeeele grote klok voor op mn kamer, en van esther een cdrekje, en nog veel meer leuke dingen..;-) Ik heb een stukje prinsessentaart voor je bewaard, maar ik ben bang dat als je terug bent dat deze dan onder de schimmel zit. Ik zal m vanmiddag zelf maar opeten en als je terug bent een nieuwe voor je maken..;-)

Ondertussen dus onderweg naar Italie. Veel succes verder!

Liefs vanuit Ede!

• 12 November 2009 - 16:28

Wim En Corien:

Ook in Canada volgen we je Wij genieten hier en vinden het voor jou fijn dat je reisplannen weer bekend zijn.
    Groetjes!