bliksembezoek aan Tekirdag en kerst op zee - Reisverslag uit Tekirdağ, Turkije van Hilbren Gier - WaarBenJij.nu bliksembezoek aan Tekirdag en kerst op zee - Reisverslag uit Tekirdağ, Turkije van Hilbren Gier - WaarBenJij.nu

bliksembezoek aan Tekirdag en kerst op zee

Door: Hilbren

Blijf op de hoogte en volg Hilbren

26 December 2009 | Turkije, Tekirdağ

Hallo,
Het is nu 2e kerstdag half 2. De Fillipijnen zijn nu aan dek een varken aan het spit aan het klaar maken voor straks. Inmiddels zitten we alweer 2 dagen op zee. In Tekirdag, Turkije hebben we de laatste twee stukken gelost die we aan boord hadden. We zijn 's middags aangekomen, hebben toen luiken en tussendekken gedraaid, en het stuk aangeslagen. De volgende ochtend hebben we de twee stukken gelost, zijn de rest van de ochtend bezig geweest met wat opruimen en andere dingen aan dek, en 's middags weer vertrokken. Gister en vandaag is, op het wachtlopen na, iedereen vrij. Het is wel apart, kerst op zee. Het staat vooral in het teken van eten en drinken, en de chef is samen met de fillipijnen druk in de weer om van alles te regelen. Gister hadden we een lopend buffet, en vandaag varken van het spit. De chef is vanmorgen begonnen met het leeghalen en opvullen van het varken. Over een half uur is het klaar en gaan we eten. Er is ook meer bekend over de volgende reis. We zijn nu onderweg naar Gibraltar. 15 januari gaan we lossen in een stadje aan de zuidkust van Spanje waar ik de naam kwijt van ben. Vervolgens gaat de reis naar Frankrijk, Antwerpen, USA, Mexico en weernaar USA, maar dat maak ik allemaal niet meer mee. Waarschijnlijk ga ik in Spanje van boord, maar misschien word het ook al Gibraltar. Maandag heeft de kapitein weer contact met kantoor en dan krijgen we zoals het er nu naar uitziet meer instructies.Als we bij aankomst Gibraltar twee weken voor anker gaan om te wachten op de lading ga ik misschien dan al van boord, het is even afwachten. Zodra ik meer weet laat ik het weten, Groet, Hilbren

• 26 December 2009 - 21:39

Marieke:

Ha Hilbren,

Gelukkig kan je zo ook nog een beetje kerst vieren.
    Wens je alvast een goede jaar wisseling en nog een paar mooie dagen op zee.

Groetjes
    Marieke

• 28 December 2009 - 21:00

Elise Van Wijk:

Hee Hilbren,

Toch nog wel een beetje een kerstgevoel gehad? Wel maf idee hoor dat je daar op zee zat...
    En met oud&nieuw..wordt er dan ook nog wat bijzonders gedaan?
    tBegint echt al op te schieten he!
    geniet er nog ff van!

Liefs, Elise