Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Hilbren Gier - WaarBenJij.nu Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Hilbren Gier - WaarBenJij.nu

Montreal

Door: Hilbren

Blijf op de hoogte en volg Hilbren

28 September 2009 | Canada, Montréal

Goeiedag,
Het is nu 27 sept 2300h. We varen nu de laatste sluis voor Montreal in. Hier hopen we om 0200h aan te komen. In Montreal gaan we bunkeren, wat bemanning wisselen, en er komt een inspecteur om wat schade op te nemen die op de heenweg ontstaan is, toenwe iets te hard tegen de sluiswand aanzaten. Zoals het er naar uitziet valt het mee, maar er moet toch iemand komen om te kijken of we hier mee mogen varen. Omdat we zometeen aankomen moet de hoofdmotor uit, en daar moet ik bij zijn. Het wordt dus eenkort nachtje slapen zometeen... Omdat het vandaag zondag is hebben we rustig aan gedaan. Normaal zijn we op zondag vrij, maar omdat de machinekamer bemand moet zijn, vandaag niet. De tweede en derde machinist wisselen elkaar om de 6 uur af, en de meester komt erbij op de smallestukjes en in de sluizen. Vandaag zijn we ook langs de Niagare falls gekomen. Ik zat beneden dus heb er helemaal niets van gezien, maar sommige zeggen dat ze in de verte wel wat gezien hebben. Aanstaande donderdag ga ik wisselen met Sjoerd, en ga iknaar de brug. Ik zie dan iets meer van de omgeving en kan daar dan dus ook iets meer over vertellen. Na de VS zullen we alleen de Atlantic oversteken naar Algerije, dus is de omgeving voor 2 weken alleen maar water. Wat we in Fairless hails gaan laden weet ik nog niet, maar dat zie ik vanzelf. Jullie horen het nog!
Groeten, Hilbren.

• 28 September 2009 - 19:07

Elise:

Hee!
    Nog steeds aant genieten?!
    En al erg heimwee naar Nederland;-)
    Leuk om iets meer van de omgeving te zien, geniet ervan!
    Liefs, Elise